topholder
 
 
| Home | Historie | Vlootlijst | Modelbouw | Diversen | Anekdotes | Videos | Links | Gastenboek | Contact |
round
rubriek image
  content_top
vlootlijst motorboten
thumnail
thumnail
thumnail
thumnail
thumnail

Antoinette W. Goedkoop III - nr. 10
Gebouwd 1948 bij N.V. Scheepswerven Nicolaas Witsen & Vis te Alkmaar.
L. 18.50
B. 4.80
D. 214
7,9 ton
Motor 4 cilinder diesel, Middelees.
1961 nieuwe motor Bolnes Diesel 225 epk.
Ingericht als bergingsboot.
Met één grote duplexpomp kan met 6 slangen tegelijk te pompen.
1-5-1969 verkocht aan Fa. Zwart. Amsterdam.
Herdoopt in Westerdok.
1977 verkocht aan Mammoet Transport.
September 1981 verkocht aan Moubayed Maritime Tripoli Libanon.
Herdoopt Risk

Frits Goedkoop - nr. 13 ex Albatros no.2
1949 t/m 1967
1938 - gebouwd als "Abatros" bij Fa. v.d. Belt. Werf Voorwaarts te West Graftdijk.
02 -08-1938 "Abatros" W.H. de Ridder te Amsterdam.
L. 18.15
B. 4.80
D. 2.10
Motor 3 cilinder Industrie Diesel.
180 apk.
02-08-1938 - "Albatros" Koninklijke marine, IJsselmeervloot.
27-03-1941 - "Albatros" Wehrmacht Duitsland.
26-11-1946 - "Albatros" W.H. de Ridder, IJsselmonde.
03-03-1949 - "Frits Goedkoop" Reederij v/h Gebr. Goedkoop Amsterdam ,verbouwd en herdoopt.
27-09-1965 - herdoopt in Bregje Goedkoop no. 2. Reederij v/h Gebr. Goedkoop Asd.
11-04-1967 - verkocht aan Fa. A.J.van de Hurk te Maasbracht.
26-04-1967 - verkocht aan W.C.M.G. van Dongen, Maasbracht, herdoopt in "Germa".
10-08-1983 - "Germa" naar Gebr. W.C.M.G. & G.M.G.W. van Dongen, Maasbracht
27-06-1988 - verkocht aan J.J. Koster,te Heel herdoopt "Liberté".
?? - ?? - 2007 - "Liberté" R. Noij, Beneden - Leeuwen.
?? - ?? - 2008 - "Liberté" Jonathan Ellis Minns (UK).

Heyme Goedkoop II - nr. 15
1953 t/m 1977
1949 gebouwd bij Scheepswerf Fa. Hijlkema & Zonen te Martenshoek (Hoogezand).
i.o.v. T. Muller Dordrecht.
1953 casco aangekocht via Esem N.V. moest als En Avant XXII ,
in de vaart komen voor T.Muller Dordrecht.
1953 afgebouwd bij de A.S.M. te Arnhem.
L. 20.98
D. 2.25
D. voor 1.50
D. achter 2.15
B. over berghout 5.28
Motor Bolnes Diesel 8 cilinder.
550 epk.
1970 over naar Hijs & Transport Mij. Goedkoop.
1971 over naar Mammoet Transport.
Februari 1977 verkocht via Antwerpen aan Griekenland voor gebruik in Lagos.

Johanna C. Goedkoop - nr. 18
1954 t/m 1977
1954 gebouwd bij A.S.M. te Arnhem, bouw no. 367.
L. 28.50 tussen de loodlijnen 26.50
D. 2.35
H. 3.20
D. voor 2.00
D. achter 2.80
B. 6.60 over berghout 6.96
Hoogste vastepunt 5.60
Bruto inhoud 112-7 reg. ton.
Enkelschroefs 900 epk.
Motor 2x Bolnes type 6 L elk 300 epk bij 430 omw. per/min.
2 Brevo vloeistofkoppelingen, waarvan de primaire gedeelten direct tegen de krukassen zijn bevestigd.
Een Brevo vertragingskast waarvan de zij assen gekoppeld zijn, aan de secundaire gedeelten v.d. vloeistofkoppelingen.
Aantal omwentelingen van de schroef 170/min.
Schroef middellijn 2.65.
Voorzien van kolen gestookte CV.
1977 verkocht aan Polderman te Dordrecht.
1979 verhuurd aan L. Polderman te Hansweerd.
1979 verkocht aan Fa. Vios te Papendrecht.
1980 verkocht aan Fa. Shillbaya te Suez Egypte.
Herdoopt in THALASSA.
Inmiddels gesloopt.

Marian C.A. Goedkoop - nr. 19
1955 t/m 1970
1955 gebouwd bij A.S.M. te Arnhem.
L. 28.50 tussen de loodlijnen 26.50
D. 2.35
H. 3.20
D. voor 2.00
D. achter 2.80
B. 6.60 over berghout 6.96
Hoogste vastepunt 5.60
Bruto inhoud 112-7 reg. ton.
Enkelschroefs 900 epk.
Motor 2x Bolnes type 6 L elk 300 epk bij 430 omw. per/min.
2 Brevo vloeistofkoppelingen, waarvan de primaire gedeelten direct tegen de krukassen zijn bevestigd.
Een Brevo vertragingskast waarvan de zij assen gekoppeld zijn, aan de secundaire gedeelten v.d. vloeistofkoppelingen.
Aantal omwentelingen van de schroef 170/min.
Schroef middellijn 2.65.
18-4-1970 verkocht aan Kaarlo Nikkola, Kotka Finland.
Herdoopt in AJO I.
1980 verkocht aan M.Rauenheimo AB, Kokkala Finland.
Herdoopt in Pontius.
1989 gesloopt.

Ika Goedko0p II - nr. 7
1956 t/m 1970
1956 gebouwd bij Machinefabriek & Scheepswerf
Fa. A. v. Bennekom Sliedrecht, bouw no. 52.
L. 19,60
L. 17.75 tussen loodlijnen
B. 5.50
H. 2.50
Motor Bolnes Diesel.
300 apk.
1970 over naar Hijs & Transport Mij. Goedkoop N.V.
1971 over naar Mammoet Transport.
1975 verkocht aan Steenkolen Handels Vereniging, Rotterdam.
Herdoopt in Sophia Jacoba 2.
1984 verkocht aan Lekstroom B.V. Lekkerkerk
herdoopt in Lekstroom V

Philip R. Goedkoop - nr. 20
1957 t/m 1969
1957 gebouwd bij A.S.M. te Arnhem, bouw no. 372.
L. 28.50 tussen de loodlijnen 26.50
D. 2.35
H. 3.20
D. voor 2.00
D. achter 2.80
B. 6.60 over berghout 6.96
Hoogste vastepunt 5.60
Bruto inhoud 112-7 reg. ton.
Enkelschroefs 900 epk.
Motor 2x Bolnes type 6 L elk 300 epk bij 430 omw. per/min.
2 Brevo vloeistofkoppelingen, waarvan de primaire gedeelten direct tegen de krukassen zijn bevestigd.
Een Brevo vertragingskast waarvan de zij assen gekoppeld zijn, aan de secundaire gedeelten v.d. vloeistofkoppelingen.
Aantal omwentelingen van de schroef 170/min.
Schroef middellijn 2.65.
1969 verkocht aan E. Wagenborg Scheepvaart Bedrijf te Delfzijl.
Herdoopt in Waterstraat.
17-09-1980 verkocht naar Nestos Shipping Ltd, Piraeus Griekenland.
Herdoopt in Nestor.
2008 nog steeds in de vaart.

Hermina E. Goedkoop - nr. 21
1957 t/m 1969
1957 gebouwd bij A.S.M. te Arnhem, bouw no. 373.
L. 28.50 tussen de loodlijnen 26.50
D. 2.35
H. 3.20
D. voor 2.00
D. achter 2.80
B. 6.60 over berghout 6.96
Hoogste vastepunt 5.60
Bruto inhoud 112-7 reg. ton.
Enkelschroefs 900 epk.
Motor 2x Bolnes type 6 L elk 300 epk bij 430 omw. per/min.
2 Brevo vloeistofkoppelingen, waarvan de primaire gedeelten direct tegen de krukassen zijn bevestigd.
Een Brevo vertragingskast waarvan de zij assen gekoppeld zijn, aan de secundaire gedeelten v.d. vloeistofkoppelingen.
Aantal omwentelingen van de schroef 170/min.
Schroef middellijn 2.65.
1-9-1969 verkocht aan J.& S. Engelsman Badhoevedorp,
herdoopt in "Diana".
1973 verbouwd bij Egmond & v.d.Schee IJmuiden,
voorzien van een SKL dieselmotor 1320 epk + straalbuis,
mast op de schoorsteen geplaatst en beting vervangen
door hydraulische sleeplier.
1975 verbouwd bij scheepswerf Vooruit te Zaandam.
Accommodatie vergroot & brugvleugels verkleind.
1976 onderklasse E geschikt voor zeevaart.
1978 eigendom R. Engelsman - Makkum.
1979 eigendom J. Engelsman - Badhoevendorp.
1983 verkocht aan J. Koerts Delfzijl,
voorzien van nieuw stuurhuis herdoopt in VIKING.
±1999 voorzien van een andere SLK 2500 pk motor.
2002 verkocht aan T. Juijn, Sleeuwijk.
2002 vertrokken naar Remolcatuna, la Union Spanje.

Jan Jr. Goedkoop - nr. 22
1958 t/m 1973
Gebouwd 1958 bij A.S.M. te Arnhem, bouw no. 374.
Bouw prijs f 583.800.
L. 24.45
L. tussen loodlijnnen 23.40
B. 5.50
H. 3.11
D. 3.20
Hoogste vaste punt 5.80
900 epk.
Motor:
2 x Bolnes 6 cilinder diesel, elk 300 epk. bij 430 omw/min.
Twee Vulcan vloeistof koppelingen.
Een Brevo vertragingskast.
Aantal omwentelingen v.d. 2 Voith - Schneider propellers type,
16 E 100 5 blads 432 omw/min.
29-06-1973 verkocht aan Marine Transport Service - Cork Ierland.
Herdoopt in "CARRAIG DUHB".
19?? verkocht aan R.Harvey - Grimsby Engeland.
1993 verkocht aan Survey en Supley - Crimsby Engeland.
herdoopt in "LESLENE".
23-08-2009 afgevoerd voor de sloop naar Grimsby breakers yard
New Holland - Engeland.

Willemina Goedkoop IV - nr. 9 - 21 - 25
1960 t/m 2001
1960 gebouwd bij de A.S.M. te Arnhem, bouw no. 389.
Bouwsom f 583.000
L. over alles 28.50
L. tussen de loodlijnen 26.50
H. 3.20
D. 2.35
B. 6.60
B. over berghout 6.96
Hoogste vastepunt 5.60
Motor 2 x Bolnes diesel type 6 L.
Elk 300 epk bij 430 omw/min.
1125 epk met korte straalbuis.
Motoren elk met Vulcan vloeistofkoppelingen.
Met één Brevo vertragingskast.
Aantal omw. van de schroef 170.
Houtenbrug & Stuurhut vervangen door staalbouw, compl.
met schoorsteen, mast en schavotje met water & schuimkanon.
Deze ombouw heeft plaatsgevonden bij Werf Welgelegen Harlingen.
1970 motor overhaald naar 1500 epk (16 ton trekkracht).
tevens voorzien van een verstelbare schroef.
December 1981 ingebracht bij schepenverhuurbedrijf Amsterdam B.V.
1982 voorzien van intrekbare 360 graden draaibare boegschroef,
gekoppeld aan een4t. 6 cilinder Mitsubishi Type S6N. 500 ipk.
2001 verkocht aan Multraship BV. Terneuzen.
Herdoopt in Mutratug 13.
November 2007 afgevoerd voor sloop, naar Van Heyghen Recycling te Gent-Belgie.
Januari 2008 gesloopt.

Bregje Goedkoop - nr. 23 ex Mars
1961 t/m 1964
1913 gebouwd bij de Arnhemsche Stoomsleephelling als Harm.
Bouw nr. 132
L. 19.36
B. 4.25
D. 1.90
ASM stoommachine nr. 286
ASM ketel nr. 294
Ketel 53 m2 V.O. 14 atm.
150 ipk
1913 Johannes III - N.V. van Hasselt's Nijmeegsche Grindhandel Nijmegen
1921 Johannes III - N.V. Int. Bagger, Scheepvaart & Bagger Mij. Amsterdam
1937 Alfa - P. Vos & K. v.d. Meer Zwolle
1950 Marcel - F. de Meijer & D. Troost Maasbracht
1950 omgebouwd van stoom naar motor 350 pk
Motor Stork Ganz (2e handsmotor uit 1938)
1956 Harm Reindu - A.Troost Maasbracht
1959 Mars -Machinefabriek & Scheepswerf Van Bennekum te Sliedrecht
1961 aangekocht in Sliedrecht als Mars, herdoopt in Bregje.
1964 verkocht voor sloop aan Fa. Slooten te Wormer.

Henriette S.M. Goedkoop II - nr. 4 - 22
1961 t/m 2001
1961 gebouwd bij de A.S.M. te Arnhem, bouw no. 401.
Bouwsom f 583.000
L. over alles 28.50
L. tussen de loodlijnen 26.50
H. 3.20
D. 2.35
B. 6.60
B. over berghout 6.96
Hoogste vastepunt 5.60
Motor 2 x Bolnes diesel type 6 L.
Elk 300 epk bij 430 omw/min.
1125 epk met korte straalbuis.
Motoren elk met Vulcan vloeistofkoppelingen.
Met één Brevo vertragingskast.
Aantal omw. van de schroef 170.
Houtenbrug & Stuurhut vervangen door staalbouw, compl.
met schoorsteen, mast en schavotje met water & schuimkanon.
Deze ombouw heeft plaatsgevonden bij Werf Welgelegen Harlingen.
1970 motor overhaald naar 1500 epk (16 ton trekkracht),
tevens voorzien van een verstelbare schroef.
December 1981 ingebracht bij schepenverhuurbedrijf Amsterdam B.V.
1982 voorzien van intrekbare 360 graden draaibare boegschroef,
gekoppeld aan een Cumminsmotor 500 ipk.
1986 overgegaan naar W. Muller Terneuzen, herdoopt in Beveland.
1991 weer terug in de havendienst als Henriette S.M.
2001 verkocht aan Multraship BV. Terneuzen.
Herdoopt in Multratug 12.
2002 verbouwd tot Carrouseltug.

Petronella J. Goedkoop - nr. 24
1962 t/m nog steeds in bedrijf.
Gebouwd bij de A.S.M. te Arnhem, bouw no. 406.
L. over alles 28.50
L. tussen de loodlijnen 26.50
H. 3.20
D. 2.35
B. 6.60
B. over berghout 6.96
Hoogste vastepunt 5.60
Motor 2 x Bolnes diesel type 6 L.
Elk 300 epk bij 430 omw/min.
1125 epk met korte straalbuis.
Motoren elk met Vulcan vloeistofkoppelingen.
Met één Brevo vertragingskast.
Aantal omw. van de schroef 170.
1968 houtenbrug & Stuurhut vervangen door staalbouw, compl.
met schoorsteen, mast en schavotje met water & schuimkanon.
Deze ombouw heeft plaatsgevonden bij de A.S.M. Arnhem.
1970 motor overhaald naar 1500 epk (16 ton trekkracht),
tevens voorzien van een verstelbare schroef.
December 1981 ingebracht bij schepenverhuurbedrijf Amsterdam B.V.
1982 voorzien van intrekbare 360 graden draaibare boegschroef,
gekoppeld aan een Cumminsmotor 500 ipk.
04-03-2003 verkocht aan Multraship B.V. Terneuzen.
Herdoopt in Multratug 14
December 2003 voor 5 jaar in charter bij projectzegluga Polen
Herdoopt in Serwal 3

Hendrik P. Goedkoop - nr. 27 - 23
1962 t/m nog steeds in bedrijf.
Gebouwd bij de A.S.M. te Arnhem, bouw no. 407.
L. over alles 28.50
L. tussen de loodlijnen 26.50
H. 3.20
D. 2.35
B. 6.60
B. over berghout 6.96
Hoogste vastepunt 5.60
Motor 2 x Bolnes diesel type 6 L.
Elk 300 epk bij 430 omw/min.
1125 epk met korte straalbuis.
Motoren elk met Vulcan vloeistofkoppelingen.
Met één Brevo vertragingskast.
Aantal omw. van de schroef 170.
1968 houtenbrug & Stuurhut vervangen door staalbouw, compl.
met schoorsteen, mast en schavotje met water & schuimkanon.
Deze ombouw heeft plaatsgevonden bij de A.S.M. Arnhem.
1970 motor overhaald naar 1500 epk (16 ton trekkracht),
tevens voorzien van een verstelbare schroef.
1982 voorzien van intrekbare 360 graden draaibare boegschroef,
gekoppeld aan een Cumminsmotor 500 ipk.
Januari 1974 een jaar verhuurd aan Smit-Tak,
voor werkzaamheden op Curacao herdoopt in MULA.
1975 weer terug in de havendienst als Hendrik P.
December 1981 ingebracht bij schepenverhuurbedrijf Amsterdam B.V.
Verkocht aan Multraship BV. Terneuzen.
18-12-2003 vertrokken naar Terneuzen.
Herdoopt in Multratug 15

Jacob Goedkoop - nr. 25
1962 t/m 1983
Gebouwd bij Scheepswerf Fa. A. van Bennekom te Sliedrecht.
Bouw no. 42.
L. 19.60
L. tussen de loodlijnen 18.00
B. 5.05
H. 2.50
D. 1.50
Motor Bolnes diesel 450 epk.
1983 over naar Mammoet Hijs en Transport Mij. Goedkoop B.V.
1983 over naar Smit Rotterdam.
1983 over naar Bergings en Transport Mij. Amsterdam (BTA)
1985 over naar BTS Lelystad.
Herdoopt in Narwal.
1988 verkocht aan Bouwknecht - Maasbracht.
herdoopt Chrisma B.
1989 verbouwd als duwboot.
Herdoop tin Flumar II

Johannes Goedkoop - nr. 26
1962 t/m 1983
Gebouwd bij Scheepswerf Fa. A. van Bennekom te Sliedrecht.
Bouw no. 43.
L. 19.60
L. tussen de loodlijnen 18.00
B. 5.05
H. 2.50
D. 1.50
Motor Bolnes diesel 450 epk.
1983 over naar Mammoet Hijs en Transport Mij. Goedkoop B.V.
1983 over naar Smit Rotterdam.
1983 over naar Bergings en Transport Mij. Amsterdam (BTA)
1985 over naar BTS Lelystad.
Voorzien van 700 pk Cummins motor.
Herdoopt in MEERVAL.
2006 verkocht aan Sleepdienst Tuinman te Harlingen.
Herdoopt in Jenny.

Bernardus Goedkoop - nr. 1 - 15
1963 t/m 1997
Gebouwd bij Scheepswerf Kramer & Booy N.V. te Kootstertille.
L. 28.50
L. tussen de loodlijnen 26.50
B. 6.60
H. 3.20
D. voor 1.85
D. achter 3.40
V motor Bolnes 10 cilinderdiesel 2takt, type 10 KVL.
600 epk bij 475 omw/min.
1 Brevo oliedrukkeerkoppeling, reduktie 2.7 op 1.
1 Brevo vertragingskast.
Aantal omw. v.d. schroef 170/min.
900 epk.
December 1981 ondergebracht in schepenverhuurbedrijf Amsterdam B.V.
December 1997 verkocht aan Multraship BV. Terneuzen.
Herdoopt in Multratug 3
December 2002 vekocht aan Zeebrugge Drydock N.V. Belgie.
Oktober 2008 verkocht aan H & H Sleep en Duwvaartbedrijf te Antwerpen.
Herdoopt in Corton 1.
September 2009 aangekocht door scheeps sloperij Treffers BV te Haarlem.
Oktober 2010 gesloopt bij Treffers B.V. te Haarlem.

Dieuwertje Goedkoop II - no. 17
1964 t/m 1971
1964 gebouwd bij Werf A.van Bennekom te Sliedrecht, bouw no. 51.
L. 15.40
B. 4.25
H. 2.19
D. 1.35
Motor M.W.M. diesel.
400 epk.
1970 verbouwd bij Werf de Volharding te Amsterdam,
als catamaran duwboot d.m.v. samenvoeging met de Albert.
herdoopt Dieuwertje.
1970 over naar H.T.M., A'dam.
1971 over naar Mammoet Transport, A'dam.
1973 voorzien van nieuwe motoren 4 x 12 cilinder, Cummins.
800 pk
6-5-1980 verkocht aan A. Kooren, Rozenburg.
herdoopt in Erik.
13-01-1987 als Erik naar V.O.F. A&K. Kooren, Krimpen a/d IJssel.
22-01-1990 als Erik naar C & H. Heuvelman Shipping & Trading B.V.
Krimpen a/d IJssel.
22-01-1991 verkocht aan P.J.W.G. Wanders - Honselaarsdijk
herdoopt in AQUATWIN.
30-10-2002 verkocht aan G.J.P. Flikweerd - Zierikzee,
herdoopt in Sierick.
02-03-2007 verkocht aan Orient Duwvaart - Zwijndrecht
herdoopt in Orient.


Albert Goedkoop - nr. 23

1964 t/m 1971
1964 gebouwd bij Werf A.van Bennekom te Sliedrecht, bouw no. 52.
L. 15.40
B. 4.25
H. 2.19
D. 1.35
Motor M.W.M. diesel.
400 epk.
1971 verbouwd bij Werf de Volharding te Amsterdam,
als catamaran duwboot d.m.v. samenvoeging met de Dieuwertje.
Herdoopt Dieuwertje.

Pieter Goedkoop II - nr. 6
1964 t/m 1982
1964 gebouwd bij A.S.M. te Arnhem, bouw no. 428.
L. 24.80
L. tussen de loodlijnen 23.05
B. 6.00
H. 3.20
D. 2.35
Motor Bolnes diesel.
720 epk.
1971 motor overhaald naar 900 epk.
December 1981 ingebracht bij schepenverhuurbedrijf Amsterdam B.V.
1982 verkocht aan H. & G.J. Sloots te Vlaardingen, herdoopt Condor.
1984 verkocht aan J. Kooren te Rotterdam, Condor.
1986 Condor sleepboot b.v. Rotterdam, Condor.
1999 Smit Havensleepdiensten Condor b.v. Rotterdam, Condor.
2000 verkocht General Port, Sheerness - Chatman UK, herdoopt Condor IX.
2002 Herdoopt Racia

Wouter Goedkoop II - nr. 16 - 11
1965 t/m 1995
1965 gebouwd bij A.S.M. te Arnhem, bouw no. 429.
L. 24.80
L. tussen de loodlijnen 23.05
B. 6.00
H. 3.20
D. 2.35
Motor Bolnes diesel.
720 epk.
1971 motor overhaald naar 900 epk.
December 1981 ingebracht bij schepenverhuurbedrijf Amsterdam B.V.
1995 verkocht aan Invital Montetug,
Montevideo Uruquay.
Verscheept van uit Schiedam met de Uruquay Express.
Herdoopt Jupiter.
November 1999 verkocht aan Ultrapetrol SA .
Zonder naams wijziging, December 1999 overgevaren
naar Argentinie.
2002 omgebouwd met een toren op de brug & frame
voor de boeg voor werkzaamheden in de duwvaart.
Werkterrein Paraná rivier tussen Escobar & San Lorenzo.
(sinds 2002 in charter bij UABL).

Dorothea M. Goedkoop - nr. 8 - 12
1965 t/m 1995
1965 gebouwd bij A.S.M. te Arnhem, bouw no. 430.
L. 24.80
L. tussen de loodlijnen 23.05
B. 6.00
H. 3.20
D. 2.35
Motor Bolnes diesel.
720 epk.
1971 motor overhaald naar 900 epk.
December 1981 ingebracht bij schepenverhuurbedrijf Amsterdam B.V.
1994 verkocht aan Invital Montetug,
Montevideo Uruquay.
Verscheept van uit Schiedam met de Uruquay Express.
Herdoopt Marte.
November 1999 verkocht aan Oceanpar SA.
Zonder naams wijziging December 1999 overgevaren
naar Argentinie.
2002 omgebouwd met een toren op de brug & frame
voor de boeg voor werkzaamheden in de duwvaart.
Werkterrein Alto Paraná rivier boven de stuwdam van
Yacyretá.
(sinds 2002 in charter bij UABL).

Frederik W. Goedkoop - nr. 3 - 13
1965 t/m 1995
1965 gebouwd bij A.S.M. te Arnhem, bouw no. 431.
L. 24.80
L. tussen de loodlijnen 23.05
B. 6.00
H. 3.20
D. 2.35
Motor Bolnes diesel.
720 epk.
1971 motor overhaald naar 900 epk.
December 1981 ingebracht bij schepenverhuurbedrijf Amsterdam B.V.
1994 verkocht aan Invital Montetug,
Montevideo Uruquay.
Verscheept van uit Schiedam met de Uruquay Express.
Herdoopt Mercurio.
November 1999 verkocht aan Oceanpar SA.
Zonder naams wijziging, December 1999 overgevaren
naar Argentinie.
2002 omgebouwd met een toren op de brug & frame
voor de boeg voor werkzaamheden in de duwvaart.
Werkterrein Alto Paraná rivier boven de stuwdam van
Yacyretá.
(sinds 2002 in charter bij UABL).

Anders J. Goedkoop - nr. 5 - 14
1966 t/m 1995
1966 gebouwd bij A.S.M. te Arnhem, bouw no. 431.
L. 24.80
L. tussen de loodlijnen 23.05
B. 6.00
H. 3.20
D. 2.35
Motor Bolnes diesel.
720 epk.
1971 motor overhaald naar 900 epk.
December 1981 ingebracht bij schepenverhuurbedrijf Amsterdam B.V.
1989 verkocht aan Wijsmuller voor werkzaamheden in Libie Noord Afrika.
1995 verkocht aan Fa. Zwagerman, Nederhorst den Berg.
Januari 2012 over naar Stichting behoud Anders J Goedkoop te Arnhem.

Meeuw - nr. 7
1949 gebouwd bij Sleephelling Mij. Scheveningen.
Bouw nr. 31
L. 19.30
B.
D.
Motor Kromhout type 4F240- 4cilinder, 4 tact.
120 apk.
19.. nieuwe motor geplaatst, 6 cilinder Werkspoor.
250 rpk.
1-5-1979 aangekocht van de KNSM.
1980 verkocht aan Moubayed Maritime, Tripoli.
Herdoopt in IMAD.


Albatros - nr. 10
1979 t/m 1980
1955 gebouwd bij Werf Concordia van S Seymonsbergen, A'dam
L. 21.20
B.
D.
Motor Werkspoor type TMA 6 cilinder 4 tact.
320 apk.
Voorzien van blusinstalatie.
1-5-1979 aangekocht van de KNSM.
1980 verkocht aan Moubayed Maritime, Tripoli.
Herdoopt in HABIB.

Oude Waal 1
Gebouwd 1924 als Concordia
Bij Werf Concordia van S. Seymonsbergen - Amsterdam.
L. 12.52
B. 3.16
26 pk
3 ton
Later 77 pk - Blauwe Deutz.
1957 2 cilinder Industrie
100 pk
1969 aangekocht van C. Schipper - Amsterdam
1970 over naar Hijs & Transport Mij. Goedkoop.
1971 over naar Mammoet Transport - Amsterdam.
1974 verkocht aan?.
1979 verkocht aan J. Schaart - Dinteloord.
1994 verkocht aan W.J. Dekkers - Weesp.

Oude Waal 3
Gebouwd 1942 bij Werf Voorwaarts - West Graftdijk.
L. 15.13
B. 4.20
D. 2.75
3 ton
120 pk
23-11-1970 aangekocht van C. Schipper - Amsterdam.
31-12-1970 over naar Hijs & Transport Mij. Goedkoop.
6-4-1971 over naar Mammoet Transport Amsterdam.
1972 voorzien van nieuwe motor 275 pk Scania
1983 over naar BTA - Amsterdam.
1985 over naar BTS - Lelystad.
Augustus 1987 verkocht naar Gebr. Heemskerk - Noordwijkerhout.
28-10-1991 verkocht aan G.H.van Vliet - Leiden.
22-8-1997 verkocht aan A.C.C. Dissel - Waddinxveen.

Oude Waal 4 - ex Knebba 1.
Gebouwd 1927 bij Nic. Witsen - Alkmaar.
L. 15.78
B. 3.46
8 ton
45 pk Kromhout
Later 60 pk Rennes
1964 150 pk Scania Vabis.
? aangekocht door C. Schipper - Amsterdam.
1969 aangekocht van C. Schipper - Amsterdam.
1971 over naar Hijs & Transport Mij. Goedkoop.
1978 over naar Mammoet Transport - Amsterdam.
1982 over naar BTA - Amsterdam.
Augustus 1985 verkocht aan P. van Bergen - Delft.
Herdoopt in Attack 5

Oude Waal 7
Gebouwd 1952 bij Werf Vooruit - Zaandam.
L. 13.27
B. 3.57
5 ton
Motor 2 cilinder Industrie.
80 pk
1969 aangekocht van C. Schipper - Amsterdam.
1970 over naar Hijs & Transport Mij. Goedkoop.
1971 over naar Mammoet Transport Amsterdam.
1974 verkocht aan Frankrijk, voor werkzaamheden in Afrika.

Albert Goedkoop II
Gebouwd 1943 bij K.G. Braun - Speyer - Duitsland.
L. 22.80 mtr.
Br. 5.95 mtr.
Diepgang - 2.20 mtr.
15 Ton.
Motor 2 x 250 pk Mack Diesel.
1943 - D042 - Schleppbetreib Duisburg te Duisburg.
1948 - D293 - Schleppbetreib Duisburg te Duisburg.
16-09-1965 aangekocht door N.V. IJzer - Metaalhandel Walburg - Zwijndrecht
herdoopt in Johnny.
01-10-1965 als Johnny verkocht aan J.J. Rensen - Zaltbommel.
01-04-1974 verkocht aan A. Molle - Gent (Belgie), herdoopt in Passim.
24-04-1975 aangekocht doorReederij Goedkoop, herdoopt in Albert Goedkoop no 2.
1978 over naar Mammoet Transport Amsterdam.
1982 over naar BTA Amsterdam.
15-01-1986 verkocht aan Fa. M.G. Meurs - Maasbracht
herdoopt in Revenu.
1986 voorzien van een nieuwe motor 2 x 507 pk Cummins + Daf boegschroef 320 pk.
12-01-2004 verkocht aan Scheepvaartbedrijf Snoei V.O.F. - Swifterbant
herdoopt in Mistral.
30-03-2007 verkocht aan G.S.K. Bvba - Antwerpen, herdoopt in Gremko.

?? aangekocht door Stea Logistics te Thuin Belgie - Herdoopt Gerome.
febr. 2011 aangekocht Halfrond Maritiem - Geertruidenberg .

 


 
spacer
spacer
spacer spacer spacer spacer spacer
 
 

Copyright www.reederijgebrgoedkoop.nl - informatie R.X. O'Bryan en H. Windhorst