Gebouwd 1962 bij de A.S.M. te Arnhem, bouw no. 407.
L. over alles 28.50
L. tussen de loodlijnen 26.50
H. 3.20
D. 2.35
B. 6.60
B. over berghout 6.96
Hoogste vastepunt 5.60
Motor 2 x Bolnes diesel type 6 L.
Elk 300 epk bij 430 omw/min.
1125 epk met korte straalbuis.
Motoren elk met Vulcan vloeistofkoppelingen.
Met één Brevo vertragingskast.
Aantal omw. van de schroef 170.
1968 houtenbrug & Stuurhut vervangen door staalbouw, compl.
met schoorsteen, mast en schavotje met water & schuimkanon.
Deze ombouw heeft plaatsgevonden bij de A.S.M. Arnhem.
1970 motor overhaald naar 1500 epk (16 ton trekkracht),
tevens voorzien van een drie blads verstelbare schroef.
Januari 1974 één jaar verhuurd aan Smit Internationale,
voor werkzaamheden op Curacao herdoopt in MULA.
1975 weer terug in de havendienst.
December 1981 ingebracht bij schepenverhuurbedrijf Amsterdam B.V.
1982 voorzien van intrekbare 360 graden draaibare
boegschroef, gekoppeld aan een Cumminsmotor 500 ipk.
Verkocht aan Multraship B.V. Terneuzen
18-12-2003 vertrokken naar Terneuzen.
Herdoopt in Multratug 15